Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yasevimliığı maşer içinde değeri olan , kapasite, reviş ve gayrı davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.

Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakarak insanoğluın davranışlarında belirli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Eğitim; bireyin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğkonume meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanımı binalabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:

“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin fakatçlarına iyi ) bileğkonume meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis bakarak;

· Eğitim bir vetiretir.

· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının istenilen yönde bileğkonutirilmesi fakatçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğkonume kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç baş öğesi vardır.

1. Fakatç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Eğitim fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı bilcümle kültürler derunin tıpkıdır. Fakatçların içeriği ve öğrenme derunin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakarak bileğkonuebilir, ancak sürecin doğbirliı bileğkonumez.

Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birşunca filozof ve pedagog, eğitimin ne başüstüneğuna değgin farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçünlü tanımı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğkonuikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içinde eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğkonuikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.

Eğitim, benibeşer derunin ömür boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere iyi olabileceği kabil istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim sürecinin konuletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabil gelişigüzel bile olur. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, terbiye merkezleri kabil mekânlarda maruz terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Doğrusu terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye başlamak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belirli bir çekim ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise tabiatıyla gelişen hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim Sistemi
Eğitim, bir cümle olarak ele kızılındığında ise terbiye sisteminin üç baş ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Orijin; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kabil fiziksel unsurlardır. Süreç; mektep içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, mezuniyet, imtihan mealları kabil istenilen davranış bileğkonuiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.