Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki konsept. Fakat bu iki konsept mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online aldatmaışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri bâtınin eleştiri olan bu iki konsept, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu alfabemızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı elan hariskurum ve beraber inceleyelim.

SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bâtınin meydana getirilen çaldatmaışmalara denir.

Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı nöbetlemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da az çok önemlidir. Ayrıca SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM makul bir bütçe bâtınin verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları makul anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak bâtınin meydana getirilen çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı berenarı elan hariskurum.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret önlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Yani SEO bâtınin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi bâtınin yeni bir ödeme mimarilmaz.

Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.

Bu iki sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir öteki önemli ayrım da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları olduğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu mevki farklıdır. SEO çaldatmaışmaları elan tabii icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir seyrüsefer rahatışı sağlar.

Bu iki konsept, bâtınerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise erek elan ticari olduğu bâtınin bâtınerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabilinden olmayabilir.

Fakat bu yeltenmek bileğildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan uygun ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.