Logo nedir? Kelime valörı olarak soy önlığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak kârletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara sahip olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız valörının dışında, birhayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan şahsiyet yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı berenarı önemlidir. Sair taraftan logo tasar çizim çdüzenışmasını yapacak şahsiyet yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çdüzenışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, kârletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş meydanı ile faaliyette mevcut şirketler muhtevain henüz çok yeğleme edilebilir. Uslu bir sektörde hareket gösteren kârletmelerin ekseriya logoları kesimü özümleme eder. Ama çabucak ziyade kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne kâre yarar?
İşletmeler muhtevain logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan elhak bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza mevsuk adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasar çizim” çdüzenışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir görünüşte tanınmasını sağlayıcı kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, palas anlaşılır, çizgiırlanması palas, olabilir evetğunca az adetda renkten oluşemtiaıdır. Her çyeksan baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya oylumlu hüsran verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine uygun olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yönırabıta lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit birlikte dürüstılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma muhtevain logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı valör bakımında bu bilim çok önemlidir.